Projekt NORDIC RESILIENCE STARTS AT SCHOOL
Na zaproszenie Ambasad Danii, Norwegii, Finlandii, Szwecji w dniach 27-28.10. przedstawiciele naszej szkoły gościli w Gdańsku gdzie poznaliśmy specyfikę krajów nordyckich w obszarze rezyliencji obywatelskiej, szkolnej i miejskiej, a także usłyszeliśmy o wyzwaniach, z którymi mierzymy się w kontekście szkół we wszystkich 3 wymiarach, tj.:
- szkoła jako zdrowy budynek, nie tylko efektywny energetycznie i nieemitujący zanieczyszczeń, ale też zapewniający dobry komfort wewnętrzny, dobrą jakość powietrza, akustykę, kreatywne wielofunkcyjne przestrzenie – wszystko po to, aby stworzyć uczniom zdrowe warunki do nauki, sprzyjające wydobywaniu ich potencjału, zdrowe i bezpieczne warunki do pracy i nauki dla całej społeczności szkolnej; rozpoczęliśmy wspólnie prace nad standardami holistycznej transformacji szkół.
- szkoła jako serce tkanki miejskiej i punkt wyjścia właściwego planowania urbanistycznego (plany ogólne, ulice 200 m od drogi, strefy buforowe = strefy zdrowia) czy adaptacji do zmian klimatu (MPA mogą stać się narzędziem w Państwa rękach)
- i wreszcie szkoła jako mekka demokracji, pokazująca uczniom na żywym przykładzie, że te zmiany winny zadziewać się przy realnej partycypacji wszystkich interesariuszy, młodzieży szkolnej przede wszystkim.
Uczestnikami hakatonu byli przedstawiciele 14 miast:
Białegostoku, Giebułtowa, Iławy, Kielc, Kłodzka, Krakowa, Krosna, Łodzi, Marianki, Obrazowa, Rybnika, Warszawy/Pragi Południe, Zielonej Góry, i Żabiej Woli.

